Buntu fikirkan menu makan malam

Assalamualaikum & salam sejahtera. Buntu fikirkan menu makan malam. Pernah tak korang buntu fikirkan menu makan malam korang. Perkara ini memang selalu terjadi pada aku dan isteri. Bukan sahaja buntu memikirkan apa yang ingin dimasak oleh isteri untuk menu makan malam, kadang-kadang nak makan di luar pun buntu nak makan di mana.

Tips untuk lembutkan roti bun atau doh!

Buntu fikirkan apa nak makan malam ni?

Buntu fikirkan menu makan malam

Ingin kurus dalam masa 25 hari!

Memang perkara buntu fikirkan menu makan malam ni nampak tak serius sangat, tetapi ianya kerap terjadi. Bila tanyakan isteri apa menu makan malam, dia akan tanya pada kita balik apa nak makan. Jadi untuk menyelesaikan masalah ini, aku biasanya akan fikirkan sebelum pulang dari bekerja. Aku akan memikirkan beberapa pilihan makanan sama ada untuk dimasak ataupun untuk makan di luar. Begitu juga dengan isteriku, dia akan buat perkara yang sama.

Belajar teknik seo dari pakar!

Syukur Alhamdulillah perkara buntu fikirkan menu makan malam dapat diselesaikan. Nampak macam kelakarkan, tapi sekurang-kurangnya inilah cara kami mengeratkan hubungan¬† antara suami isteri. Jadi korang ada tak pengalaman buntu fikirkan menu makan malam macam aku tak? Boleh kongsikan disini dan kalau ada tips lagi bagus. Wassalam…peace out

Sumber gambar : google

DON'T FORGET TO SHARE --->

26 Replies to “Buntu fikirkan menu makan malam

  1. KM selalunya kalau dah tak tau menu apo untuk makan malam, haaa telur dadar cili api ajolah jadi menu eh.

  2. sejak ada anak ni mmg selalu buntu nkmasak ape..selera pon dhkena tukar ikut selera anak jgk sbb malas nak masak mcm2 menu stkt mkn malam slps balik kerja..hehe

  3. Emm bab ni pun kalau tak kena cara leh timbulkan konflik ni..hahaha..sebab tu persefahaman ni penting..maam bro, bagus dah tu..sama-sama ada persefahaman..saya…selalu gak la kena macam ni..kita tanya dia, dia pulak tanya kita..adoiiiii la..haha

  4. hihi…ini memang perkara biasa..kalau nak senang, masa hujung minggu tu tulis siap2 nak masak menu apa untuk seminggu…dan pastikan juga bahan2nya ada untuk masak menu2 tersebut…jadi dah tak perlu pening2 lagi nak fikir…

  5. biasanya takde lauk kat rumah tuh yang jadi buntu tuh , kalau ada lauk pasti ada sahaja idea nak masak apa…hehe

  6. masak bihun je bro tak susah haa malas suka buat sup kan mudah main campak-campak gitu heeee…paling ringkas nasi putih dan telur mata kerbau heee

  7. errr..selalu saya akan masak dua ke tiga pusingan.terkadang menu masakan anak lagi mudah nak pikir sebab anak jenis ikut tekak mak nyer asal ada makan. makan pagi, makan petang untuk anak dan makan malam untuk suami selalu menu yang masak malam ni tak sama dengan menu saya masak waktu tangahari. kalau nak sedap kena ikut anak tekak suami selera orang perok katanya hee..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.