Informasi

Kereta oh Kereta # 4 : Menukar Cermin Depan

Kereta oh Kereta # 4 : Menukar Cermin Depan
Menukar cermin depan kelisa. Kelmarin aku telah menghantar kereta kesayanganku Kelisa ke Bengkel Menukar Cermin Kereta di Tampoi, Johor Bahru. Mula-mula aku ingat nak tunggu dapat gaji atau bonus baru nak pergi tukar tapi tak sempat kerana aku mula merasa risau yang keretakan cermin depan tu semakin memanjang. Asalnya keretakan cuma sepanjang 2 cm jek. Kelmarin keretakan itu menjadi semakin panjang, lebih kurang 30 cm lah panjangnya. Punca keretakan hanya kerana seketul batu kecil yang memantul di depan cermin Kelisaku. Berikut adalah kronolgi pemasanngan cermin depan Kelisaku :-
 Cermin aku yang telah retak
Setelah bersetuju dengan harga yang ditawarkan, maka proses menanggalkan cermin depan pun bermula.

Cermin baru. Sebelum dipasang hendaklah dibersihkan dari habuk-habuk dan kekotoran.
Gam silikon diletakkan sebelum memasang cermin baru.

Pembayaran dibuat setelah siap dipasang.

Cermin baru yang telah siap dipasang.

Kejadian cermin retak ini telah memberikan aku pengajaran iaitu jangan lupa menginsuranskan cermin kereta anda. Bukan mahal pun…..
Wassalam….peace out
DON'T FORGET TO SHARE --->

Part time blogger dari Johor Bahru. Sebarang pertanyaan, review atau advertorial dan jemputan event, sila emel ke baretta79@gmail.com / menu Hubungi Aku.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

10 Comments on “Kereta oh Kereta # 4 : Menukar Cermin Depan”

  • Nice sharing ..

  • Bleh bg info kdai kt mna?? Sy duk area dmansara dmai

    • kedai ni berhadapan dgn petronas tampoi, sebaris dgn shell tampoi, sebelah dgn kedai no plet

  • nasib la spare part kelisa tak mahal mana kan bro.. Hehe

  • Nasib baik cermin kereta bro jenis 2 lapis kalau tidak pecah seribu dan bahaya.

    • kalau oem kilang memang 2 lapis bro, ni tukar pun yg 2 lapis juga

  • eh sama macm auc lah retak cam tu
    auc tak tukar lagi…