Kerja keras demi keluarga

Kerja keras demi keluargaAssalamualaikum & salam sejahtera. Kerja keras demi keluarga. Sebagai ketua keluarga aku kenalah bekerja keras demi menyara keluarga yang semakin besar. Ini bukanlah bebanan kepadaku tetapi lebih merupakan tanggungjawab sebagai bapa dan suami di dalam keluargaku. Walaupun gajiku setakat ini memang cukup buat menyara mereka semua tetapi sebagai bapa mestilah mahu yang terbaik untuk mereka.

Ada pelbagai cara yang boleh kita lakukan untuk menambah pendapatan keluarga. Sama ada secara online mahupun offline. Pokok pangkalnya semua terletak dalam diri kita sendiri. Bagi yang mahir dengan komputer bolehlah membuat kerja tambahan dengan syarikat jobdirumah ini. Memang mudah dan boleh dipercayai.

Bagi yang ada kemahiran seperti menjahit pula, bolehlah buat part time di rumah dengan mengambil upah menjahit. Memang kerja menjahit ini semakin mendapat permintaan ramai terutamanya menjelang musim perayaan. Isteriku yang bekerja pun buat kerja menjahit ni. Walaupun masa tu tengah sarat mengandung dan skil menjahit kadang-kadang terlupa tetapi dengan adanya panduan menjahit baju kurung semuanya jadi mudah.

Ingatlah hanya kita yang boleh mengubah nasib kita. Bekerja keras demi keluarga memang menjadi tanggungjawab ketua keluarga macam aku. Jadi kepada bakal pengantin terutamanya lelaki kena ingat tanggungjawab yang besar ini ya. Wassalam…peace out

P/s – Baru nak upload gambar raya….

DON'T FORGET TO SHARE --->

49 Replies to “Kerja keras demi keluarga

  1. Tabahkan hati bro. Tanggungjawab sebagai seorang bapa ni sememangnya besor. Kadang-kadang sibuk menguruskan hal keluarga sampai hal kebajikan diri sendiri pun terabai. Apa nak buat, kita semua ni bukannya lahir-lahir terus dapat hidup senang.

  2. Yang penting kena rajin. Kalau malas dan tidak mahu berusaha, Allah pun tidak mahu tolongkan.

  3. Benar tu, rejeki tak akan datang menghampiri kita bila tetap diam tanpa usaha
    Mari kita berusaha menjemput rejeki dengan bekerja keras 🙂

  4. Hehe..betul tu bro..bilangan keluarga dah bertambah,,kerja pun kasi up kan juga lah..semoga bro sekeluarga bahagia ke anak cucu..aminnn..wahhh hero…heroin mana?

  5. Betul tu Bro… Sebagai ketua keluarka kita kena berusaha menambah pendapatan keluarga demi masa depan keluarga dan anak-anak…

  6. Saya cari rezeki di Internet untuk keluarga dan diri sendiri..dapatlah ringankan beban sedikit..

  7. betul tu bro.. rezeki ada di mana-mana, bukan dari satu tempat saja. kena pandai gali dan gali, belajar dan belajar dari mereka yang berjaya.. semoga usaha kita selama ini berhasil..

    p/s: gambar nak masuk raya haji dah bang… hehehee

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.