Permohonan BR1M 3.0

Permohonan BR1M 3.0

Assalamualaikum & salam sejahtera. Permohonan BR1M 3.0. Dalam Bajet 2014 yang lalu, Perdana Menteri Malaysia ada mengumumkan pemberian BR1M 3.0 untuk rakyat Malaysia yang layak.

Kurus dalam 25 hari sahaja, biar betul!

Bagaimana membuat permohonan BR1M 3.0

Untuk tahun 2014, BR1M 3.0 telah ditambah kenaikannya dan diperluaskan mengikut 3 kategori. 3 kategori itu ialah :

Kategori Isi rumah berpendapatan bulanan RM 3,000 dan ke bawah :

  • Nilai pemberian BR1M – RM 650
  • Caruman Insurans berkelompok rakyat 1 Malaysia iBR1M – RM 50

Kategori Isi rumah berpendapatan bulanan RM 3000 – RM 4000 :

  • Nilai pemberian BR1M – RM 450
  • Caruman Insurans berkelompok rakyat 1 Malaysia iBR1M – RM 50

Kategori Individu Bujang, bekerja & pendapatan bulanan RM 2000 ke bawah :

  • Nilai pemberian BR1M – RM 300
  • Caruman Insurans berkelompok rakyat 1 Malaysia iBR1M – RM 50

Cuma kali ini pemberian BR1M disertakan dengan insurans yang melindungi pencarum dengan nilai sehingga RM 30,000 sekiranya berlaku kematian atau hilang upaya kekal.

Syarat kelayakan memohon BR1M 3.0 ini ialah :

  • Warganegara Malaysia
  • Berumur 21 tahun ke atas
  • Isi rumah berpendapatan RM 4000 ke bawah
  • Bujang dan bekerja perdapatan RM 2000 ke bawah

Berdasarkan maklumat yang diterima kaunter BR1M 3.0 dijangka akan dibuka oleh LHDN pada awal bulan Disember 2013. Untuk sebarang pertanya lanjut mengenai borang permohonan BR1M 3.0 anda boleh hubungi emel mereka di br1m3@treasury.gov.my atau hubungi di talian hotline 1-800-222-50.

Ingin tambah pendapatan dengan menjahit!

Ahlhamdulillah syukur kali ini aku masih layak menerima BR1M 3.0 ini. Sekurang-kurangnya dengan bantuan yang aku terima kali ini dapat meringankan sedikit perbelanjaan keluarga aku. Korang macam mana layak tak? Kalau layak jangan lupa buat permohonan BR1M 3.0 ini ya.Wassalam…peace out

Borang permohonan BR1M 3.0 dikeluarkan pada 23 Disember 2013.

Isi borang BR1M 3.0 secara online – DISINI

Download borang BR1M 3.0 – DISINI

Semakan status permohonan BR1M 3.0 hanya boleh dilakukan dengan menelefon talian hotline 1-800-88-2716. Dari Isnin hingga Jumaat, jam 9.00am hingga 5.00pm.

DON'T FORGET TO SHARE --->

61 Replies to “Permohonan BR1M 3.0

  1. kali ni nak test mintak la pulak, tak adil, campur dua suami isteri memanglah x layak..cer asing2 bukan byk mana pun gajinya…

  2. Bunda dah 2 kali terima BR1M ni…kali ni pun layak kot…rasanya bunda tak perlu buat permohonan baru kot…atau macam mana yer?

  3. Saya pun layak juga untuk menerima BR1M. Walaupun bersyukur dengan pemberian ini, jauh disudut hati saya mahukan supaya pendapatan saya dapat ditingkatkan dari sekarang ini supaya suatu hari nanti saya pula yang patut menyumbangkan dana kepada kerajaan.

  4. Tahun lepas ada cuba apply, dapat panggilan tapi tak dapat beratur dan ambil. Melepas. Tahun ni nak cuba sekali lagi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.